מסכי לדים קעורים ליצירת מראה תלת מימדי של אזור הצפייה

מסכי לדים קעורים הם מסכי לדים שקועים בצורת קערה. במקום שהמסך יבלוט עם בטן החוצה, הוא שקוע עם הבטן פנימה ויוצר מעין חור רמפה במרכז פלטת הצפייה שלו. מסכים אלו משמשים בחנויות להצגת מודעות על החנות ומבצעים, באירועים חיים ובנאומים עם קהלים מרובים ומרוחקים, ובמסגרות בהן נדרשת העברה של מיצג וירטואלי דיגיטלי כמו עבודה בתקשורת חזותית, שלט דיגיטלי וכד'. החוקים והכללים משתנים בין כל אחת מהמסגרות הללו כאשר נדרשת בחירת הרזולוציה של המסך.

הרזולוציה – תנאי העלות המרכזי של המסך

אל תטעו; בסופו של דבר לא רק הגודל הוא שקובע. עיקר עלות ההשכרה של מסכי לדים קעורים נובעת בכלל מהרזולוציה: כמות הפיקסלים ליחידת אורך. ככל שבסנטימטר או מטר בודד ישנם יותר פיקסלים, משמע שהתמונה אינפורמטיבית יותר ומטושטשת פחות ומכאן נובעת העלות הגבוהה של מסכים עם רזולוציה איכותית. בפרקים הבאים של מאמר זה נציג מקרים בהם נכון להתפשר על רזולוציה כדי לחסוך עלויות, לעומת מקרים בהם זה פשוט לא אפשרי, בייחוד במסכים הגדולים, שם היעדר רזולוציה גבוהה מסכנת את המציג בטשטוש כבד.

מסכים לנאומים והופעות חיות

על אף הלחץ שהביטויים הללו יוצרים והרשמיות שקורנת מהם, הפתעה היא שנכונה לכם: המסכים עם הרזולוציה הכי נמוכה נדרשים שם. מדוע? משום שהפקת נאום או הופעה הולכת בעיקרה על השחקן הראשי, הזמן, הנואם וכד', ויש לו עלויות מאד גדולות. בהתחשב בכך שהתוצאה הסופית שהוא מבקש להקרין היא הוא עצמו זז ומדבר על הבמה, המורכבות של זה הרבה יותר קלה מאשר הצגת עבודת גמר של בוגר שנקר או בצלאל בתקשורת חזותית או הכנת שלט דיגיטלי המפרסם עסק. לכן, ניתן לטשטש מעט את התמונה כדי לסייע ליזם במקרה הראשון להוזיל עלויות השכרה. המהלך שמקובל בדרך כלל לעשות הוא לבחור מסכי לדים קעורים עם רזולוציית FHD במקום 4k במסכים הגדולים. זה ייצור טשטוש ממש קל ועדיין יאפשר לראות את המופיע בצורה טובה גם מרחוק.

מסכים למיצגים גרפיים ושלטים

כאן התאמת הרזולוציה למיצג מאד חשובה. מדובר על מיצג גרפי דיגיטלי שהוא לרוב גם אומנותי ולכן אין מקום לטעויות ברזולוציה בבחירת מסכי לדים קעורים. טשטוש פשוט לא בא בחשבון בעבודות מהסוג הזה. לכן, במסכי קולנוע, חובה שהרזולוציה תהיה 8k, ובמסכי רבע קולנוע 4k. במסכים קטנים ממש ניתן להטמיע FHD בגודל סטנדרטי ביחס 16 ל- 9, ובמסכים עם צורה שונה מכך ניתן להיעזר ברזולוציות המשנה המתאימות כמו QHD, ו- WQHD.

למידע נוסף מלאו פרטים

נגישות